T +31 (0)181 301 300
Zodra je nieuwe apparatuur hebt aangeschaft werkt dit naar behoren en kwalitatief uitstekend. Dit wil je uiteraard zo houden. Zo ook de RaySafe X2 en/of RaySafe 452. Belangrijk is dan ook om periodieke controles en kalibraties uit te laten voeren. Hoe gaat dit in z’n werk?
Verschil tussen losse kalibratie en serviceprogramma
Bij aanschaf van de RaySafe 452 wordt geadviseerd om het apparaat eenmaal per jaar te kalibreren. Bij aanschaf van de RaySafe X2 wordt geadviseerd om de sensoren jaarlijks of eenmaal per twee jaar te kalibreren. De keuze is hierbij geheel aan de gebruiker.
Bij een losse kalibratie kun je de apparatuur insturen wanneer dit gewenst is. Dit kan zoals het aangegeven advies zijn of bijvoorbeeld pas na drie jaar. Dit is wel geheel op eigen risico en geeft geen garanties.
Ook kun je gebruik maken van een serviceprogramma. Het serviceprogramma kun je activeren direct bij aanschaf of binnen de geadviseerde kalibratietijd. Je kunt bij het insturen van je apparatuur aangeven of je van het serviceprogramma gebruik wil maken.
Dit houdt in dat je de 452 binnen het eerste jaar instuurt. Bij de RaySafe X2 inclusief sensoren en de mAs functie kun je kiezen tussen twee programma’s. Je kunt de X2 jaarlijks of eenmaal per twee jaar insturen.
De kalibratie
De kalibraties vinden plaats in het laboratorium van RaySafe in Hovås, Zweden. Dit laboratorium is gecertificeerd met de ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 13485:2016 en de ISO 17025:2017.
Aan het serviceprogramma zitten een aantal voordelen ten opzichte van de losse kalibraties. Bijvoorbeeld:
/ Een kortere doorlooptijd van 10 werkdagen (normaal 15 werkdagen). Dit is exclusief het verzenden en retourneren.
/ Garantie tot dat het apparaat niet meer ondersteund wordt
/ Preventief onderhoud inbegrepen (vervanging van kabels, koffer, behuizing)
/ Reparaties inbegrepen
/ Gecontroleerde lifecycle kosten (geen onverwachte kosten)
/ Geen prijsverhogingen, alleen indexering
Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met ons.
Meer informatie